313 یاران خورشید - سلماس
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

محل وقوع بدترین درگیری های آخرالزمانی

نزاع و درگیری بزرگ، اختلاف شدید و وضعیت آشفته و طوفانی سوریه و سرکوبی ها و کشتارها در آنجا، وجه غالب این دوره است. در این میان چند رویداد حائز اهمیت است؛ از جمله درگیری اصهب، ابقع و سفیانی(که بدترین آنهاست).

نزاع و درگیری بزرگ، اختلاف شدید و وضعیت آشفته و طوفانی سوریه و سرکوبی ها و کشتارها در آنجا، وجه غالب این دوره است. در این میان چند رویداد حائز اهمیت است؛ از جمله درگیری اصهب، ابقع و سفیانی(که بدترین آنهاست).

نزاع و درگیری بزرگ، اختلاف شدید و وضعیت آشفته و طوفانی سوریه و سرکوبی ها و کشتارها در آنجا، وجه غالب این دوره است. در این میان چند رویداد حائز اهمیت است؛ از جمله درگیری اصهب، ابقع و سفیانی(که بدترین آنهاست).

بنا به نوشته سید محمد صدر: «دمشق (شام) در آن زمان میدان جنگ‌های داخلی و تنازعات مسلحانه میان گروه‌های سه‌گانه (تحت فرمان ابقع، اصهب و سفیانی که مانند مرکز ثقل نیروهای سیاسی و نظامی ‌می‌شود) خواهد شد. هر سه از صراط مستقیم حقّ منحرف گشته‌اند و هر کدام تاج و تخت و حکومت را برای خود می‌طلبند. ابقع و سپاهیانش با سفیانی می‌جنگند که منجر به پیروزی سفیانی و کشته شدن ابقع و یارانش می‌شود. در جنگ سفیانی با اصهب هم، چنین اتفاقی تکرار می‌شود و فاتح نهایی جنگ‌ها سفیانی است. این اتفاقات مصداق بارز این آیه است که: «فاختلف الأحزاب من بینهم فویلٌ للذّین کفروا من مشهد یومٍ عظیمٍ؛ احزاب با هم بر سرآنچه در میانشان بود اختلاف کردند پس وای بر آنها (از آنچه) برقیامت (برسرآنها خواهد آمد)».

اختلاف و درگیری دو گروه نظامی ‌در سرزمین شام، همان اختلاف اصهب و ابقع بر سر زمامداری منطقه است. هیچ یک از این دو فرمانده نمی‌توانند بر دیگری پیروزی قاطعی به دست آورند. سفیانی از این فرصت استفاده کرده، از خارج پایتخت دست به یورش می‌زند و هر دو نفر را تار و مار می‌کند.

امیرالمومنین امام علی(ع) فرمودند: «از شام سه پرچم برافراشته می‌شود: پرچم اصهب، ابقع و سفیانی». امام رضا(ع) نیز می‌فرمایند: «از نشانه‌های ظهور آن حضرت(عج)، ویرانی شام به هنگام برخورد سه لشکر در زیر پرچم‌های سفیانی، اصهب و ابقع است». شخصیّت هایی مانند «اصهب» و «ابقع» شاید کنایه از شخصیّت های بزرگ اقوام این مناطق باشد. امام باقر(ع) می فرمایند: «سفیانی با ابقع می جنگد و او و افرادش را به قتل می رساند، سپس اصهب را می کشد و مقصد بعدی او، عراق است. او سپاهش را از قرقیسیا عبور می دهد و آنها در آنجا به جنگ می پردازند و سفیانی سپاه دیگری به کوفه روانه می کند.»

حجت الاسلام رحیم کارگر





نوع مطلب : سفیانی یکی از علائم حتمی ظهور و صفات ومشخصات ازدیدروایات ومحل خروج(وادی یابس)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
روزی پیامبر اکرم (ص)  از ائمه وخاندان خود برای سلمان صحبت میکرد وقتی به نام حضرت مهدی(عج) رسید سلمان برای شناخت آن حضرت و دیدارش سخت بی تابی کرد پیامبر اکرم فرمود:

تو وکسانی همچون تو و  هرکس که او را با حقیقت ایمان  دوست بدارد اورا درک خواهذ نمود.
سلمان گفت :خدا را بسیار شکر کردم و گفتم ای رسول خدا  آیا من تا زمان او زنده خواهم ماند؟
پیامبر پاسخ مستقیمی به این  سئوال نداد و این آیه را تلاوت فرمود: (آیه 5 سوره اسراء )
پس آنگاه که وعده نخستین آن دو( فساد) فرارسد بندگانی از خود راکه جنگاورانی نیرومندند   برشما بر انگیزیم تا ( برای تعقیب شما ) داخل خانه ها یتان  را جستجو کنند.  تفسیر البرهان -   دلیل ائمه - بحارالانوار .

در روایتی از امام علی علیه السلام آمده است : 
قبل از آمدن مهدی (ع) مردی از خاندان او در مشرق قیام می کند  وهشت  ماه شمشیر بدوش می گیر د و به سمت  بیت المقدس حرکت می کند  تا در ایلیا  (بیت المقدس ومسجد الاقصی ) فرود آید. .الحاوی للفتاوی - البرهان باب 217

هنگامی که که در مورد آیه ( پس آنگاه که وعده نخستین آن دو فساد فرا رسد.........تا پایان آیه 5 سوره اسراء ) از امام صادق(ع ) سئوال شد سه بار فرمود  : به خدا قسم آنها اهل قم هستند. بحارالانوار


در جای دیگر هنگامی که از ایشان در خصوص جمله( بندگانی از خود را که  صاحب سختی شدید  هستند  بر   شما برانگیزیم)  سئوال شد فرمدند : جماعتی هستند که خداوند قبل از قیام قائم آنها را بر می انگیزد آنها  (خون به نا حق   ریخته) آل محمد(ص) را وا نمی گذارد مگر گه انتقام آن را می گیرند.و این وعده ای حتمی است.

از امام محمد با قر (ع) در باره این قوم رزمنده  و پیکار جو  که بنی اسرائیل را نابود می سازندسئوال شد فرمودند:
به خدا قسم که آنها اهل قم هستند.
  

در روا یتی از حضرت رسول اکرم آمده است : 
یا امر به معروف و نهی ازمنکر می کنید یا خداوند آنان( عجم )را مامور شما  خواهد کرد که گردنتان را بزنند . آنهــا بسیار سر سختند و هرگز  نمی گریزند. مصنف وکنزالعمال 
ودر حدیث دیگری از آن حضرت آمده است:
شما با عجم بر سر تنزیل قرآن جنگیدید وآنها با شما بر سر تاویل ( فهم نادرست )آن خواهند جنگید. (بحارالانوار)

آیه 104 سوره اسراء:
آنان را گروه گروه ویک به یک (بنی اسرائیل) از سرزمینهای مختلف ودر یک جا با هم جمع می کند. واین همان عقوبت نهایی که در روایات به(درو ) تعبیر شده است که همه آنها را درو می کنند و هیچیک را باقی نمیگذارند.

در آیه 8 سوره اسراء  آمده است :
فــاذا جـــآء وعـــــده الاخـــــــــــره ( چون  زمان فساد پایانی فرارسد ) کلمه آخره از تعابیر نادر قرآنی است که جز برای بیان حیاه الاخــــــره ( زندگانی پس از مرگ) نیامده است . بعنوان حلقه نهایی فساد و ویرانگری در تاریخ بنی اسرائیل به شمار میرود و جمله «عبـــــــادا لنــــــــا » بندگانی از خودمان وجمله« لبـــسئئواوجو هکم  » چهره تان را زشت  میسازند ( شدت ناملایمات وارده بر بنی اسرائیل ) وجمله «ولیـــــد خلـــو المسجــــد» به مسجد درآیند  و« کمــا دخـــلو اول مــره » همچنان که بار اول  وارد  شد ند « ولیتــــبروما علــوتتییرا»هرچه بدست آورده اید یکسره نابود سازند.

این واژه ها وضمیر ها بر این موضوع  اذعان دارند  که  مجازات کنندکان در هر دو نوبت یک قوم می باشند .

در روایتی از علی ابن ابراهیم  ازاهل بیت نقل شده است که « منظور قائم ویاران او هستند »

در حدیثی از عفان بصری به نقل از امام صادق (ع)آمده  است:
میدانی که چرا شهر قم را ( قم ) نامیده اند .. کفتم خدا و رسولش وشما داناترید فرمود :
 قم نامیده اند چون مردم آن شهر با قائم آل محمد (ص)همراهی کرده وبا او قیام می نمایند ودر کنار او استقامت می ورزند و اورا یاری میکنند. 





نوع مطلب : قرآن کریم وبشارتها ونشانه ها درمورد تحولات عصر ظهور، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
خداوند رحمان در آیات 4 الی 8 سوره اسراء چگونگی نابودی بنی اسرائیل راوعده داده است که ما ذیلا به ترجمه این آیات توجه می نمائیم:

 آیه 4 - ما در کتاب (تورات ) به بنی اسرائیل اعلام کردیم که قطعا شما دو بار در زمین فساد می کنید وبرتری جویی و بزرگی خواهید کرد.
آیه5 - پس همین که وعده نخستین فتنه فرا رسید گروهی از بندگان توانمند وجنگ جوی (خویش)  رابرای سرکوبی شما بر می انگیزیم . پس درون خانه هاتان را جستجو کنند و( تا فتنه گران را یافته وکیفردهند) وآن وعده قطعی است .
آیه 6 - سپس جنگ را به نفع شما وعلیه آنان برگردانیم وشما را با مال وفرزندان کمک کنیم و نفرات شمارا بیشتر قرار دهیم . (کمک غربی ها  و کشورهای خائن منطقه-ظهور سفیانی- ایجادفتنه مذهبی وقومی وفراهم کردن تجهیزات  وگسیل نیرو...)
 آیه7 - اگر نیکی کنید به خودتان نیکی کرده اید واگر بدی کنید (باز هم) به خود بد کرده اید پس همین که وعده (فساد گری )دوم فرارسد . سیمای شمارا زشت نمایند وبه مسجد الاقصی درایند همان گونه که بارنخست وارد شدندوتا آنچه را زیر سلطه درآورده اید به سختی ویران کنند .
آیه 8 - امید است  پروردگارتان به شما رحم کند و اگر باز گردید  (ودوباره فتنه کنید)  ما نیز بر میگردیم  (و قهر خودرا میفرستیم) ما دوزخ را برای کافران زندانی سخت قرار داده ایم.
طبق احادیث وتفاسیر مفسرین این فسادگری ها توسط اسرائیلی ها انجام خواهد شد که هردوی  این فساد گری توسط قومی نشان شده (ایرانیان) سرکوب خواهد شد با این تفاوت که پس از پیروزی اول و وارد شدن نیروهای حق به اسرائیل که با نامها ی ملحمه صغری یاقطاف (چیدن ) نامیده شده است اسرائیل با کمک هم پیمانان غربی (رومی) وبرخی کشورهای خائن منطقه بویژه سفیانی و تفرقه افکنی ( عرب وعجم - شیعه وسنی) موفق به پیروزی درجنگ می شود.
در ادامه پس از تجدید قوای نیروهای جبهه حق و پیوستن نیروهای جدید مجددا طبق وعده الهی  زمان شکست کامل نیروهای جبهه باطل فرا میرسد که به آن ملحمه کبری و یا  حصاد (درو کــردن ) کفته می شود .
در اینجا ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد :
اولا -   جنگ های یاد شده در دومرحله انجام می شود 
دوما -  این جنگها در یک مقطع زمانی انجام خواهد شد ( به فاصله بسیار کمی ازهم )
 
سوما  - این جنگها که بدست یک قوم  انجام و به پیروزی نهایی ونابودی قوای شر خاتمه می یابد همانطور که  آیه هفتم به آن اشاره دارد ( همانگونه که بار اول وارد شدند... )
چهارما -  بر خلاف جنگ اول که به روش قطاف (چیدن ) نیروهای دشمن انجام خواهد شد جنگ دوم به درو کردن(حصاد)  وریش کنی جبهه کفر خواهد انجامید که دیگر بار امکان هرگونه توطئه ازباقیمانده های آنها سلب خواهد شد ودر صورت هرگونه تحرک با قهر خداوندی روبرو خواهند شد (آیه هشتم - امید است پروردگارتان بر شما رحم کند واگر باز گردید ودوباره فتنه کنید ما نیز بر می گردیم (وقهر خود را می فرستیم) ما دوزخ را برای کافران زندانی سخت قرار داده ایم  )
انشاا... در قسمتهای بعد به نقل احادیث مرتبط که این موارد را به صراحت بیا ن می نمایند خواهیم پرداخت. 
     




نوع مطلب : قرآن کریم وبشارتها ونشانه ها درمورد تحولات عصر ظهور، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 15 خرداد 1397 :: نویسنده : احمد خورشیدی
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام احتراما ضمن خوش آمد گویی ازاینکه این و بلاگ را انتخاب نموده اید تشکر نموده وبه استحضار می رساند:
مطالب وبلاگ موضوع بندی شده وعزیزان می توانند با مراجعه به صفحه نخست و فهرست موضوعات یا آرشیو کل به مطالب مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.هچنین با اعلام نظرات خود مارادر هرچه بهتر شدن مطالب وبلاگ راهنمایی فرموده ودر صورت تمایل در نظر سنجی شرکت نمایند. 
هرگونه برداشت یاکپی مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

با آرزوی فرج مولایمان 



                                                       التماس دعا : احمد خورشیدی

 

Image result for ‫نامگذاری سال 97‬‎






نوع مطلب : شرحی بر نامگذاری وبلاک، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 14 خرداد 1397 :: نویسنده : احمد خورشیدی
بسم الله الرحمن الرحیم


 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

 


 

 

قرآن به

جز از وصف علی آیه ندارد
ایمان به جز ازعشق علی پایه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
گفتا كه علی نور بود سایه ندارد .

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

 





نوع مطلب : تسلیت وتعزیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 8 خرداد 1397 :: نویسنده : احمد خورشیدی
رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟

سید عبدالملك الحوثی" فرزند "سید بدرالدین الحوثی" و برادر کوچک شهید "سید حسین الحوثی" و متولد سال 1982 میلادی است که پس از شهادت برادرش که بنیان‌گذار جنبش «انصارالله» بودسید عبدالملک تا سال 2006 میلادی و آغاز دور سوم جنگ‌های رزمندگان شیعه یمن با رژیم مخلوع ژنرال علی عبدالله صالح، هیچ‌گاه به عنوان یک رهبر ظاهر نشد و تا این مدت کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

سید عبدالملك الحوثی" فرزند "سید بدرالدین الحوثی" و برادر کوچک شهید "سید حسین الحوثی" و متولد سال 1982 میلادی است که پس از شهادت برادرش که بنیان‌گذار جنبش «انصارالله» بود رهبری این جنبش را از 10 سپتامبر 2004 میلادی و در دور دوم جنگ‌های رژیم مخلوع ژنرال علی عبدالله صالح با رزمندگان شیعه صعده، در دست گرفت.

سید عبدالملک تا سال 2006 میلادی و آغاز دور سوم جنگ‌های شیعیان شمال یمن با دولت، هیچ گاه به عنوان یک رهبر ظاهر نشد و تا این مدت کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

سید در مصاحبه‌ای که در نوامبر سال 2008 میلادی با روزنامه لبنانی «الدیار» داشت در پاسخ به درخواست مصاحبه‌کننده برای معرفی خود، گفت: هم‌اکنون (سال 2008 میلادی) 28 سال دارم. آموزش‌های دینی و مذهبی خود را در مدارس دینی و مذهبی زادگاهم فرا گرفتم و در خانواده‌ای کم‌درآمد، اما آرام، نشو و نما یافتم و همانند خانواده‌ام به امور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی توجه بسیاری داشتم و آنها را پیگیری می‌کردم. متأهل و دارای فرزندانی هستم. بخشی از دوره کودکی خود را در منطقه «مران» از توابع استان «صعده» در شمال غربی یمن و بخش دیگر این دوره را در منطقه «جمعة بن فاصل» از توابع ناحیه «حیدان» در صعده سپری کردم و دوره جوانی‌ام نیز در همین منطقه گذشت.

 


سید عبدالملک الحوثی، رهبر فعلی جنبش انصارالله، به دلیل دارا بودن شخصیت قوی، پس از شهادت برادرش حسین، به رغم حضور برادر بزرگترش یعنی "سید یحیی"، به رهبری این جنبش برگزیده شد و از سال 2004 تاکنون توانسته است با کمک برخی از همفکران برادرش در جنبش «الشباب المؤمن»، جنبش بزرگ «انصارالله» را هدایت و رهبری کند.


نگاهی به تاریخچه شیعیان یمن

شیعیان زیدی ساکنان اصلی استان صعده، در شمال غربی یمن و همچنین دیگر مناطق این کشور، شیعه پنج امامی و معتقد به امامت "زید بن علی بن الحسین(ع) بن علی بن ابی‌طالب(ع) هستند.

حضرت "زید بن علی" سلام الله علیه که فرزند امام سجاد(ع) بود، خود را امام نمی‌دانست اما به خونخواهی مظلومان عاشورا قیام کرد و اکنون، پیروانش، وی را به عنوان امام پنجم می‌شناسند و به همین دلیل «زیدیه» نامیده می‌شوند.

عقاید خاص حضرت زید بن علی(ع) از جمله قیام و خروج علیه ظالمان در هر شرایطی و امکان قیام علیه ظلم بدون برخورداری از علم غیب و عصمت، سبب شد با اینکه خود مدعی امامت نباشد، اما پیروانش او را امام بدانند.

«جارودیه»، «سلیمانیه» و «صالحیه» سه شاخه اصلی زیدیه هستند که از آن شاخه‌های دیگری مانند «هادویه» و «قاسمیه» در یمن شکل گرفتند که همه این شاخه‌ها از نزدیک‌ترین شاخه‌ها به شیعیان دوازده‌امامی به شمار می‌آیند و خاندان "الحوثی" از پیروان شاخه جارودیه هستند که البته برخی از آنان به مذهب دوازده امامی گرویده‌اند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : یمانی یکی از علائم حتمی ظهور، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
با استعانت از خداوند هستی بخش عالم هستی ودر ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) در عصری که شیاطین آخرین لحظات حیات نا مشروع خود را در عرصه جولانگاه زمین خاکی سپری مینماید وبا استفاده ازانواع ترفندها (زر وزور وتزویرهاو رسانه ها و سایت ها ولشکر کشی ها وقتل و غارت کشورهای مسلمان وآزاده و تهدیدها و ترورهاو...)درصدد گمراه ساختن انسانها می باشند بر ما منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج) تکلیف شرعی است که ضمن اتفاق واتحاد وهمدلی با خود سازی وسلوک معنوی وچنگ زدن به ریسمان الهی (قرآن وعترت) و شناخت صحیح ازسیره پیامبراکرم(ص) وائمه اطهارعلیهم السلام و دقت نظر در احادیث نورانی آنان از منابع معتبر و توجه ویژه به رهنمود های نائب بر حق ایشان (مقام معظم رهبری ) و بکار گیری آنها در راستای آمادگی هرچه بیشتر و بهتر جهت مقابله با دسایس شیاطین و ایادی آنها وهمچنین جهت زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه ا....الاعظم (عج) بابصیرتی کامل گام برداریم به همین جهت بنده با احساس مسئولیت در این زمینه این وبلاگ را راه اندازی و امید آن دارم مورد قبول درگاه احدیت وحجت ایشان واقع گردد و دست یاری به سوی تمامی منتظران واقعی حضرت دراز کرده تا این حقیر را از دعاهای پاک و رهنمودهای ارزشمندشان بی نصیب نفرمایند .
به امید ظهورش : بهمن ماه سال 1389
مدیر وبلاگ : احمد خورشیدی
موضوعات
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب وبلاگ چیست؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو